Mijn eerste verslag vanuit Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Hoof - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag vanuit Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Hoof - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag vanuit Australië!

Door: Martijn van Hoof

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 Januari 2014 | Australië, Sydney

Een beetje later dan verwacht (zon 4 weken), tijd om de thuisblijvers te updaten over mijn reis :)

Week 1 - Ultimate Oz
De dag na aankomst in Sydney was de start van Ultimate Oz, dit is een start week voor alle nieuwkomers in Sydney/Australie. We waren met een groep van ongeveer 40 man waarvan 2/3 uit de UK. We hebben dus HEEEL veel drankspelletjes gespeeld waaronder flipcup 20 tegen 20 (voor degene die niet weten wat flipcup is: http://www.youtube.com/watch?v=Hpi1aVZxucI :P)! Naast de drankspelletjes hebben we de volgende activiteiten ondernomen:
boatcruise langs de bridge en opera house - Amazing!;
sandboarding;
dolphin cruise (ja, ik heb ze echt gezien!);
3 dagen basecamp (in de rimboe);
stranddag met savonds een kampvuur;
Pubcrawl.

Week 2 - Surfcamp!
Dit is tot nu toe de beste week van Australie geweest!
5 dagen 2x 2 uur per dag surfen, amazing food en accomodatie :D
Jullie zullen vast wel de foto's van surfcamp op Facebook voorbij hebben zien komen. Mocht je deze gemist hebben hier een linkje naar mijn facebook album ;) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151799153731931&set=t.100000760290883&type=3&theater

Savonds chillen op t strand en 'ochtends om 7 uur uit bed om vervolgens om 8 uur de enorme golven op 7 mile beach te trotseren. Het enige smetje op deze week waren de golven, deze waren echt minimaal maar gelukkig net groot genoeg om op te surfen. Ging me best goed af :)

Week 3 & 4 - Kingscross!
Kingscross was echt een gekkenhuis! Nadat ik het prachtige wake-up ho(s)tel had verlaten ben ik in G'day Kingscross beland. Verschrikkelijk wennen want dit is een hostel zoals een hostel moet zijn ipv wake-up HOTEL. Enorme zooi in de kamers, temperaturen waar je u tegen zegt en de niet te vergeten de heerlijke zweetlucht!! Maar dit brengt ook weer een hoop sfeer met zich mee. Alle mensen waren echt super chil en je kon nog geen minuut alleen zijn (vandaar ook mijn late blog update). Buiten was iedereen aan t socializen en na 't avondeten werd de Goon (goedkope wijn, 4 liter voor 10 dollar) massaal op tafel gezet waarna (wederom) de nodige drankspelletjes werden gespeeld want drankjes zijn in de kroeg NIET te betalen! Een grote gezellige bende!! Super veel mensen leren kennen en toch wel een beetje balen dat ik G'day heb verlaten voor Coffsharbour..

Week 5 - Coffsharbour
Dit is echt het tegenovergestelde van Sydney, een klein plaatsje waar echt geen FUCK te doen is. Ik ben samen met Rob Pamm (Uk dude) hiernaartoe gegaan om een paar weken te werken om vervolgens een camper te kopen en de oostkust af te reizen :)
We hebben nu werk gevonden op een Blueberry farm waar we geen blueberries gezien hebben maar wel 3000 zakken met zaagsel gevuld hebben in 8 uur tijd voor 10 dollar per uur.. Morgen dag 2 op de farm, ik ben benieuwd wat we nu gaan doen. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes uit Australië,

Martijn


  • 07 Januari 2014 - 10:45

    Jeroen:

    Tinus! Vette shit baas! veel plezier nog en maak er het aller beste van daar! Je weet het hè ;).

  • 07 Januari 2014 - 18:41

    Antoon V D Broek:

    Dag Martijn,

    Je eerste verslag vandaag gelezen. Het is toch prachtig om dit allemaal meetemaken.
    Wat gaat de tijd toch snel al 5 weken in Australië.
    geniet ervan en kijk goed uit.
    Groetjes.

  • 07 Januari 2014 - 22:19

    Peter:

    Lekker bezig Martijn! Ik mis veel hoogtepunten... Moet je niet wat meer vertellen over surfcamp?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Martijn

Vanaf 6 december 2013 in Australië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 3947

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 07 Januari 2014

Australië

Landen bezocht: