Eastcoast ! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Martijn Hoof - WaarBenJij.nu Eastcoast ! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Martijn Hoof - WaarBenJij.nu

Eastcoast !

Door: Martijn van Hoof

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Februari 2014 | Australië, Noosa Heads

Week 5 - vervolg Coffsharbour
Farmwork is echt een hel! Ik heb daarom ook maar 3 dagen per week gewerkt zodat ik precies genoeg verdiende om mijn accommodatie en eten te betalen. De overige 4 dagen ben ik vol enthousiasme gaan surfen :)
Het plan was om 6 weken te werken en vervolgens een campervan te huren en samen met Rob de oostkust af te reizen. Maar na 2 weken was ik het werk beu en heb ik de keuze gemaakt om alleen verder te reizen naar Byron Bay.

Byron Bay - The Arts Factory, wat een ervaring!
Dit hostel opgericht door hippies en is totaal anders dan elk ander hostel waar ik geweest ben. Het ligt midden in de bossen aan een klein meertje. Mensen slapen in tippie tenten, camperen en uiteraard zijn er ook nog de fancy dorm rooms :-D. Mensen in rare kleding, bushwalks, jambe lessen, tallentshows, yoga lessen, alles was mogelijk. Veel mensen die eigenlijk maar een paar dagen wilde blijven zijn nu al maanden daar omdat de sfeer zo rlxed is. Hier heb ik ook Australie day gevierd (poolparty).
Naast Byron heb ik ook side tripje naar Nimbin gemaakt, het wiet paradijs van Australie.

Surfers Paradise (Miami)
Na een week lang feesten was het plan om een 2 rustige nachtjes in surfers door te brengen. Maar na aankomst werd dit plan al gelijk door de war geschut want we zijn in een pubcrawl terecht gekomen. Dikke kater naderhand maar had nog wel genoeg puf om de stad te checken. Ik zal mijn foto's uploaden :)

Brisbane
Ik ben maar 3 dagen in brisbane geweest maar heb me heel goed vermaakt, uiteraard weer de nodige biertjes gedronken :) en de stad verkend met een paar Duitsers. Het verbaasde mij hoeveel bekende mensen ik hier tegen kwam. Zo kwam ik een paar mensen uit Coffsharbour, Byron en Surfers tegen. Uiteindelijk ben ik met mensen uit Coffs doorgereisd naar Noosa (met me surfbord op het dak). Tot nu toe is het me gelukt om al deze plekken te bezoeken zonder Greyhound of openbaar vervoer te gebruiken!! :) Ben van plan om dit de hele oostkust vol te houden.

Noosa Head (rehab)
Tijd om bij te komen in het prachtige Noosa, de omgeving is echt geweldig! Om nog maar te zwijgen over de stranden en perfecte surfspots. Ik ga me hier zeker vermaken en probeer jullie op de hoogte te houden ;-)

Tot over 4 weken,

Marti(j)n

  • 03 Februari 2014 - 14:20

    Antoon Van Den Broek:

    Dag Martijn,

    Mooi verslag indrukwekkend, heel apart wat je daar meemaakt.
    Geniet nog enkele weken in dit mooie land.

    Groetjes,
    Antoon.

  • 29 Maart 2014 - 13:09

    Jeroen:

    Chef special! Kick ass! Zoals ik zei misdraag jezelf bigtime in deze once in a lifetime experience! Todd ziens:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Martijn

Vanaf 6 december 2013 in Australië.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 3945

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 07 Januari 2014

Australië

Landen bezocht: